Podróżowanie #1 – PolskiBus.com

W pierwszym odcinku serii, bardzo znany przewoźnik autobusowy czyli PolskiBus.com

Na początek wspomnijmy, że PolskiBus na polskim rynku funkcjonuje od czerwca 2011. Od tamtego czasu, jak Ciocia Wiki mówi, do stycznia 2016r. ten przewoźnik przewiózł ponad 16 milionów pasażerów.

Przejdźmy do oceny!

Z tym przewoźnikiem miałem okazję przejechać ok. 1200km. Nie jest to zawrotna liczba, aczkolwiek na wyrobienie pewnej opinii z pewnością wystarcza. Moim zdaniem nie można mieć zastrzeżeń co do komfortu podróży. Autokary są ciche, wygodne, piętrowe(!), co zapewnia bardzo dobre widoki, co czyni podróż z pewnością bardzo komfortową. W tej kategorii – 5/5!

Kolejnym punktem jest punktualność. No i tutaj zaczynają się schody. W razie problemów na drodze autokary momentalnie łapią 40 minut opóźnienia. Podczas kilkunastu podróży co najmniej kilka razy zdarzyło mi się czekać na opóźniony autokar ponad 50 minut. Punktualność oceniam na 3/5.

Powiedzmy zatem kilka słów o uprzejmości obsługi pokładowej. Co do tego żadnych zastrzeżeń. Kierowcy zawsze udzielają wszelkich informacji i w miarę możliwości starają się, aby dla każdego z osobna podróż była jak najbardziej komfortowa. W tej kategorii mocne 5/5.

Oceńmy zatem ogólnie zdefiniowany kontakt z przewoźnikiem. Ocenę bardzo mocno obniża koszt tego kontaktu – bowiem gdy potrzebujemy szybko telefonicznie załatwić sprawę, kosztuje nas to aż 3,69zł za minutę rozmowy z konsultantem. Do tego oczywiście czekamy na połączenie, a licznik bije… Ze względu na wcześniej opisane opóźnienie raz chciałem zwrócić bilet. Na infolinii otrzymałem informację, iż ze względu na minięcie rozkładowej godziny odjazdu biletu nie da się zwrócić, mimo tego, że nie został wykorzystany. Od 29 listopada pisze e-maile z panią z obsługi w tej sprawie, co jednak jak na razie żadnych konsekwencji za sobą nie niesie. Ta ogólna kategoria moim zdaniem leży. 1/5.

Dalej powiedzmy o stosunku ceny do jakości. 13zł za bilet normalny na trasie Kraków-Katowice, gdzie do wyboru mam gorszą jakość w cenie 14zł za bilet normalny to nie jest dużo. Ta kategoria moim zdaniem wypada bardzo dobrze. 5/5.

Przejdźmy do oceny ogólnej. Średnia wynosi 3,5/5 pkt. Moim zdaniem ta ocena jak najbardziej pasuje.

Podsumowanie:

Komfort: 5/5
Punktualność: 3/5
Uprzejmość obsługi: 5/5
Kontakt: 1/5
Stosunek C/J: 5/5
ŚREDNIA: 3,8/5

Ocena końcowa: Przewoźnik naprawdę warty uwagi, jednakże podczas gorszych warunków atmosferycznych czy innych problemów drogowych, dobrym pomysłem będzie rozpatrzenie dostępnych alternatyw. W liczbach – 3,8/5 pkt.

W następnym wpisie przewoźnik kolejowy – PKP Intercity.

Do następnego!